Boyun Fıtığı Nasıl Anlaşılır?

4 Aralık 2017 0 Yazar: Fizyoo
  • Boyun fıtığı öncelikle ağrı ile kendini göstermektedir.
  • Boyun ağrıları, sırt ağrıları zaman zaman ise başa doğru yayılan ağrılar…
  • Eğer disk hernisi (fıtık) boyun bölgemizde ki omurgalarımız arasından çıkan sinirlerimize bası yapmaya başladıysa  boyunumuzdan kola ve ele doğru giden ağrılar görülebilmektedir.
  • Boyun sağlığına dikkat edilmezse ve şikayetleri artırıcı hareket ve yanlış davranışlarda bulunulursa uyuşmalar, daha ilerleyen zamanlarda da güç kayıpları ile kendini göstermektedir.
  • Uyuşmayı servikal disk hernisinde (boyun fıtığı) başlangıç gibi düşünmek gerekir.
  • Uyuşma başladıktan sonra  dikkatli olunulmasında fayda vardır. Çünkü uyuşmanın varlığı sinire olan basıyı gösteren bir bulgudur.

boyun agrısı

Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir ?

• Sinirler boyunda omurilikte ya da omurilikten kola doğru giderken omuz kuşağında, bazen dirsekte, bazen ise el bileğinde sıkışabilir.
  • Boyunumuzda  oluşan  bu ağrılar  yalnızca boyun ve sırtta oluyorsa  başka rahatsızlıklardan da şüphelenmek gerekmektedir. Bahsettiğimiz bu rahatsızlıkların en başında da boyun düzleşmesi, boyun da oluşan kas spazmına bağlı tutulmalar veya boyunda meydana gelebilecek diğer rahatsızlıklar (Omurga tümörleri gibi) bu tarz ağrılara neden olabilmektedir.
  • Boyun fıtığında sadece boyunda ağrı ya da  kolda uyuşma, kolda ağrı ve kolda güç kaybının da olabilmektedir.
  • Boyun fıtığında uyuşmaya doğru giden bulguda tüm kol boyunca giden bir sıkışma bir çekilme hissi olabilir.

Ne zaman doktora gidilmelidir ?

• Eğer  vücudumuzda kötü yatış pozisyonuna, ters bir harekete bağlı bir ağrımız olduysa ve bu bir kaç günden fazla süredir (ortalama bir hafta) devam ediyorsa hekim muayenesi önerilmektedir.
  • Yapılan testler ve çekilen görüntüleme yöntemleri (MR) sonucunda ağrının kaynağı tespit edilmektedir.
  • Muayenede çekilen görüntüleme yöntemleri  (MR gibi) malesef %100 güvenilir olmamaktadır. Yapılan araştırmalara göre MRI’nda  disk herniasyonu (fıtık) görülen hastaların %28’inde gerçekten herniasyon olmadığı ortaya çıkmıştır.  Bunun tersine MR sonucunda disk herniasyonu yok denilen hastaların ise %33’ünde herniasyon tespit edilmiştir.

mr cekme

• Muayene sırasında hasta görüşmesine yeterli zaman ayrılmış olmalı ve de ağrılı bölgelerin komşu eklem ve yapılarından kaynaklı ağrı olabileceği değerlendirilmelidir.
  • Hemen ardından medikal tedaviye ya da gerekli görüldüğü taktirde fizyoterapistler eşliğinde tedavisi başlanılmaktadır.

boyun fizik tedavi