Diz Eklem Kireçlenmesi Tedavisi

17 Kasım 2016 0 Yazar: Fizyoo

Diz ekleminin kireçlenmesi tabiri ülkemizde diz ekleminin kıkırdaklarının kaybı, dejenerasyonu şekil bozukluğunu anlatmak için kullanılan bir hastalık tabiridir. Diz kireçlenmesi dediğimiz zaman burada önemli olan nokta hastanın şikayetleridir. İlk planda şikayetler düşünülür.

Başlıca şikayetlerden olan ağrı ve yürüme mesafesinin giderek azalması, en ön planda olan ve de  dikkat edilen konulardır. Çünkü ağrı eğer çok ise ona göre değerlendirme farklı, eğer ağrı az ise ona göre değerlendirme farklılık gösterebilir.  Yani diz kireçlenmelerinde hastalığın derecesine göre direk grafi yada MR görüntüleriyle  ve ya hastanın şikayetlerine göre bir tedavi planı çizilebilir . Çünkü Direk filimde ya da Mr da görülen kıkırdak aşınması miktarı ile hastanın şikayetleri uyumlu değilse ameliyat ön planda düşünülmez. Fakat bunlar ilerleme açısından yani kıkırdak kaybı açısında paralel şekilde gidiyorsa o zaman ameliyatlar söz konusu olur.

Diz ekleminin kireçlenme problemlerinde ameliyat en son çare olarak düşünülebilir. Öncelikle konservatif tedavi akla gelmelidir. Hastane ortamında diz ekleminin beslenmesini sağlayacak ağrımızı azaltacak bir takım fizik tedavi modaliteleri ( • Sıcak. • Soğuk. • Ultrason. • Elektroterapi(Doğru akım, alçak frekanslı akımlar, orta frekanslı akımlar, yüksek frekanslı akımlar). • İnfraruj vs..) ile tedavi düşünüldükten sonra hasta fayda görmemesi durumunda  ameliyat akla getirilmelidir.

Diz ekleminin ana olarak 3 ayrı bölümü vardır. Bu bölümlerde ki dejenerasyon miktarına göre değişik ameliyat kapalı yada açık alternatifler düşünülür. Kapalı ameliyattan açık ameliyata doğru bir çok yöntem vardır; kıkırdak canlandırma, kıkırdak greftleri, kıkırdak nakilleri, kemik greftleri, kök hücre terapisi, prp buna ek olarak kapalı ameliyatlarda yapılacilecek bir takım yumuşak doku, kemik kaydırma ameliyatları, diz protezleri ile eklemin yüzeylerinin tamamen bir takım özel alaşım matel ve plastiklerle değiştirilmesi hadisesi yapılabilir. Yapılan ameliyatlar sonrası her bir tedavi yönteminin kendine has  ayrı ayrı rehabilitasyon ve iyileşme süreleri vardır.