Ganglion Kisti ve Tedavisi

12 Mayıs 2017 0 Yazar: Fizyoo
  • ganglion kisti tedavisi
  • Ganglion kisti ya da eski deyimi ile kistik higroma tanımı özellikle eklemler ve tendon, tendon kılıfı ya da  eklem kapsülüne köken olan yumuşak doku şişliği ile kendini gösteren içi sıvı dolu keseciklerdir.
  • Ganglion içinde ki bu sıvı çok yoğun bir kıvamdadır ve tümoral yapıda değildir.
  • Ganlion kesesi içinde ki bu sıvı  eklem içinde olan ya da tendon kılıfları içerisin de bulunan sıvılar ile aynı yapıdadır yalnız zamanla jelatinimsi bir kıvam almaktadırlar.
  • İzole ganglion tanısı konulmuş hastada ileri inceleme ya da ultrason tetkiki ile saptandıktan sonra erken olgularda basit tespitleme yöntemleri (splint,atel, bandaj gibi..) ile tedavi edilmektedir.
  • Ganglion kisti eğer bulunduğu noktada ağrı yapıyorsa, ağrılı devrelerde antiemflamatuvar ilaçlar birlikte ile ağrısı azaltılıp tedavi edilmeye çalışılmaktadır.
  • Yukarı da belirtilen tedavilere rağmen şikayetler devam ediyorsa ganglionun içindeki sıvı bir enjektörle çekilebilir. Bu durumda tekrarlama belli oranda görülebilmektedir.
  • ganlion sıvı çekim
  • Bir kaç haftalık periyot sonucunda şikayetlerinde gerileme olmayan hastalarda ise cerrahi tedavi önerilebilmektedir.
  • Cerrahi tedavi  basit bir cerrahi kesi ile kolun uyuşturulması şeklinde lokal anestezi ile yapılır.
  • Ganlion kisti cismin ulaşılıp eğer saplı ise sapının gittiği tendon kılıfı, eklem kapsülü ya da derin dokularda ki köklerine kadar inilerek total olarak çıkartılır.
  • ganglion kist parçası
  • Çıkartılan parça patolojik örneklemede incelemeye alınılır. Daha sonra ki bandajlama ve medikal tedavi desteği ile hasta takibe alınır.
  • Erken dönemde harekete başlanarak tedavi deki başarı şansı artırılır.