Kulunç İçin Önerilen Uygulamalar

15 Kasım 2016 0 Yazar: Fizyoo

Kulunç;  ofis çalışanı olsun , ev hanımı olsun, ağır yük taşıyanlar olsun herkesin yaşadığı bir sağlık problemidir. Hastaların kulunç diye tarif ettiği şey tıp dilinde aslında fibrozit olarak tanımlanıyor. Kasın bulunduğu her yerde fibrozit yani kulunçu görebiliyoruz ama çoğunlukla kastedilen bölge boyun, iki kürek kemiği arası ve omuz başları olmakta. Bu bölgeler dışında da görülmektedir ama özellikle boyunun etrafı kasları daha sık tutmaktadır. Özellikle görülen bir hasta grubu var bu kişiler genelde maşa başında çok fazla vakit geçiren  kişilerdir. Bunlar hiç bir sebep yokken sadece bir stres ile yanlış oturmayla, soğuk havaya maruz kalmakla, yük kaldırmak yani akla gelebilecek bir çok nedenden dolayı tetiklenebilir.

Aniden gelişen kişilerde tedavisi biraz daha kolaydır çünkü kısa süreli olarak kişi tutulmuştur. Kas spazmı kısa sürelidir. Ama tekrarlayan duruş bozuklukluları ile geliştiyse tedavi daha dirençli olabilir.  Diyelim uzun süreli ağrılarımız oldu, bi şekilde vücudunuzun belirli noktala tetiklendi ve bunun kulunçtan yani fibrozitten kaynaklandığını düşünüyorsak öncelikle hastanın ağrı olan bölgesine  bindirdiği yükü azaltabileceği, istirahat pozisyonu önerilir. İlk zamanlarda aktif ağrılı, çok ağrılı dönemde müdahalede bulunmak istenirse doğru olan çok sıcak değil ama soğukta değil, ılık uygulamalardan yararlanmaktır. Evde yapılabilecek (hastanın kendi başına yapacağı) müdahaleden biride uzmanı tarafından önerilmiş eczaneden tedarik edilmiş kas gevşetici uygulamaktır. Ayrıca kulunç ağrısı için  çok sık yapılan bir uygulama vardır oda herkesin bildiği gibi Masaj. Evde herhangi birine masaj yaptırmaya kalkılır. Öncelikle bunu da çok net bir şekilde belirtmek gerekir ki ilk aşamada bu yapılmamalı öncelikle   o dokuya sert masajlar yada sert dokunuşlar yapılmaktan ziyade istirahat pozisyonuna çekilip merhemlerle ya da ılık uygulamayla ağrının azaltılması lazım. Bazen bu kulunçlar çok dirençli çıkıp bu uygulamalarla da geçmiyorsa o zaman fizik tedavi ünitesinde bir fizyoterapist eşliğinde dolaşımı artırıcı fizik tedavi uygulamalarından yararlanılır. Eğer kulunç çok eski çok dirençli ve ya çok katıysa gerek duyulduğu taktirde fizyoterapistinizin uyguladığı tedavilere katkı olması amacıyla enjeksiyonlarla destekleyip fibroz dokuları çözmek, rahatlatmak mümkün. Tabi kulunç çözüldükten sonra tekrar oluşmayacak diye bir kaide yok. Çözülen bölge de tekrar kulunç oluşmaması için o bölgenin kaslarının doğru egzersizlerle  güçlendirilmesi lazım. Eğer o bölgede ki kulunç (fibrözit) çözüldükten sonra o bölgenin kasları bir an önce  güçlendirirsek, tekrar etmesini önlemiş oluruz.