Romatizma Hastaları Nelere Dikkat Etmelidir?

7 Ocak 2017 0 Yazar: Fizyoo

İltihaplı romatizmaların ilk dönemlerinde özellikle  sıcak- soğuk farkına dikkat etmek gerekir. Çünkü iltihaplı romatizmalar sıcakla tetiklenen romatizmalardır. Bazen yanlışlık yapılıp kaplıca veya sıcak tedavi uygulanabilmektedir. Bu kesinlikle yanlış bir tedavidir ve olan problemi iki katına çıkarabilmektedir. O yüzden romatizmanın tipine göre tedavi uygulanmalıdır. İltihaplı olan durumlarda ilk başta 15 dakikalık soğuk kompresyonlar önerilir. Bu soğuk kompresyonlar genelde günde 2 veya 3 defa uygulanmalıdır.

İltihaplı olan eklem üzerine aşırı yük bilinebilmemelidir yani istirahat etmek gerekir. İstirahat etmeyip üzerine aşırı yük bindirdiğimizde eklemde ki iltihap daha çok artmaktadır. İstirahatte tedavinin bir parçasıdır. Akut dönemi yani başlangıç dönemini atlattıktan sonra uzun dönemde kaslarda küçülme olmaması için düzenli egzersiz yapılmalıdır. Bunun dışında hava değişiminlerin de rahatsız olan bölgeler soguk-sıcak değişimine tabi tutulup romatizmayı tetiklememek adına dikkat edilmelidir.

romatizmali-eklem

Ayrıca enfeksiyonlu ortamlardan uzak durulmalıdır. Herhangi bir kişi de gribal enfeksiyon varsa yakınınızda ki o kişinin bulunduğu ortamlarda maske takıp enfeksiyonun size bulaşması engellenmelidir. Çünkü gribal enfeksiyonlar romatizmayı tetiklemektedir. Remisyon da iyilik halinde olduğu dönemi tekrar aktive olduğu hale çevirebilmektedir.

iltihapli-eklem-romatizmasi-belirtileri

Romatizmaya karşı özel öneriler:

• 1-    Ailenizde romatizma hastalığı olan  varsa çok daha  dikkat edin:
  • 2-    Fazla kilolarınızdan kurtulun:  İdeal kilo her zaman iyidir.
  • 3-    Beslenme düzeninize balık, ısırgan otu, yumurta gibi size iyi gelicek yiyecekleri ekleyin:
  • 4-    Günde en az 2 litre su için:  Daha fazlasını da içebilirsiniz.
  • 5-    6 ayda bir dişlerinizi kontrol ettirin: Dişler de yine enfeksiyon için önemli
  • 6-    D vitamini takviyesi alın:  Güneşe çıkmayı ihmal etmeyin
  • 7-    Eklem şiş ve hastalık aktifken fazla hareket etmeyin:  İstirahat yani
  • 8-    Soğuk ve nemli ortamlardan olabildiğince  kaçının:
  • 9-    Sigara kullanmayın:  sigara kesinlikle kullanılmamalı.
  • 10-   Travmalara karşı daha  tedbirli olun:
  • 11-    Stresten her zaman ama her zaman uzak durun:
  • 12-    Hastalığın alevlenme döneminde yukarıda belirttiğimiz gibi buz uygulayın:
  • 13-    Fizik tedaviye önem verin: Fizyoterapistlerinizi Dinleyin 🙂