Siyatiğin Sebepleri Nelerdir?

7 Ocak 2017 0 Yazar: Fizyoo

Siyatiğin başlıca sebeplerini 3 gruba ayırabiliriz.

Birincisi bel bölgesinden çıkan siyatiği kapsayan sinirimizin yine aynı bölge olan bel bölgesinde basıya uğramasına bağlıdır. Bel bölgesinde siyatik sinir basıya uğradığı zaman bölgesel olarak aşırı rahatsız edici bir  yayılan ağrıya yol açar . Durumu daha açıklayıcı hale getirecek olursak yani bel fıtığı ile aynı duruma yol açar. Belde ki bu sinirin sıkışmasının diğer bir adına da siyatik diyebiliriz.

siyatik-agrisi

İkincisi siyatik sinirimiz kalçadan geçerken kalçada siyatik sinirimizi saran kaslarının aşırı büyümesi, güçlenmesine bağlı olarak  ya da sinirin o bölge de  travma almasına bağlı olarak, ki bunlar genelde enjeksiyona ikincil olarak ortaya çıkan bir durumdur. Kalça kaslarının arasından geçen sinirin zedelenmesine bağlı ortaya çıkabilir.

Üçüncü durum da ise  vücudumuzun daha  alt bölgelerin de dizin arka bölgesinde bir travma aldığımızda ve ya çarpma, düşme sonucunda siyatiğin distalde devam eden bölgelerinin zedelenmesi de aynı şekil de siyatik ağrısına yol açar. Bu sinirimiz ayak altına kadar geldiği için herhangi bir yerde zedelenme siyatik ile aynı tabloya yol açar.

SİYATİĞİN BELİRTİLERİ NELERDİR?

• Kalçadan topuğa kadar hissedilen ağrı, çekilme
  • Belden ayağa kadar olan bir ağrı
  • Etkilenen bacakta karıncalanma, hissizlik ve kas güçsüzlüğü
  • Kramplaşmalar, sertleşmeler, kalçada meydana gelen uyuşma
  • Gerinirken ve öksürürken meydana gelen ağrılar
  • Üst bacakta oluşan devamlı ağrı
  • Aynı pozisyonda durunca bütün bacakta görülen ağrılar

Enjeksiyon nöropatisi (bebeklik dönemlerinde daha çok karşılaşılabiliyor) enjeksiyondan sonra zedelenmenin çok yoğun olduğu ilk dönemde (akut dönem) o bölge de ödemi azaltmak için soğuk tedavisi tercih edilir. Zaten devamında uzun ve ağrılı bir tedavi süreci hastayı beklemektedir.  Diğer nedenler de ise kasların spazmını azaltıp siyatik üzerinde ki baskıyı durdurma adına  sıcak uygulama daha faydalıdır. Sıkıntının durumuna ve ciddiyetine göre tedavisi değişebilmektedir. Bu uygulamalar arasında yer alan bazı tedavileri sıralayacak olursak; Akupunktur tedavisi,  B1 ve B2  enjeksiyonu, AHT terapisi, Epidural steroid enjekte edilmesi, ağrılı bölgelere ultrason uygulanması, kas spazmını öneleme amaçlı kas gevşeticiler verilmesi, ışın terapi (yüzeyel sıcaklık ajanı infraruj), anti-inflamatuar ilaçlar, parasetamol ve narkotik ilaçların kullanılması, fizyoterapistler tarafından önerilecek germe ve güçlendirme egzersizleri ve masaj tedavisi genel anlamda yer alan tedavilerdir.

eniyisiyatikgerme