Kuyruk sokumu ağrısının nedenleri ve tedavi yöntemleri

29 Ekim 2017 0 Yazar: Fizyoo

Kuyruk sokumu ağrısı; özellikle omurganın en son kısmı olan uç kısmında halk dilinde ki tanımlamasıyla kuyruk sokumu, tıbbi tanımlamayla koksiks dediğimiz bölge de duyulan ağrıya verilen isimdir.  Çoğunlukla oturmada güçlük, oturduğu zaman o bölge de kuyruk sokumunun batması şeklinde tarif edilen bir ağrı olarak tanımlanır. Çek çeşitli nedenleri vardır ama en sık görülen neden; sıklıkla karanlıkta merdivenlerden kayarak oturur şekilde popo üzerine düşerek oluşan yaralanmalardır.

koksiks anatomi

Koksiks kemiğinin kırılması veya eklemlerinden çıkması durumuyla karşımıza çıkar. Ağrı travmaya uğrayan bu bölgede ortaya çıkar. Eğrilen, kırılan ve yer değiştiren kemik bazen kalın bağırsağa da baskı yapmak suretiyle özellikle hastalarda dışkılama esnasında da bir sıkıntı yaratabilir. Koksikste ki ağrının bir diğer nedeni de bu bölgeye yerleşen tümörlerdir. Oldukça nadir görülen tümörlerdir ama görüldüğü zaman geç tanı konulduğu için ciddi sorunlara neden olabilirler. Bunların dışında İdiyopatik dediğimiz nedeni bilinmeyen koksiks ağrıları da önemli bir hasta grubunu oluşturmaktadır.

Koksiks ağrısı ile karşılaşılan bir hastada mutlak surette bu ağrının kaynağının ne olduğunu ortaya koymak lazım.  Hastanın sorgulanması, bir travmanın tamamlanması aslında tedaviyi de kolaylaştırmaktadır. Çünkü travmatik vakalarda tedavi oldukça kolaydır. Eğer bir çıkık veya kırık söz konusu ise bu alanında uzman fizyoterapist ve doktorların katılabildiği, ortalama 5 yıl süren osteopati eğitimini almış uzmanlar tarafından manipülasyon ile yerine konularak ve iyileşmesi için de bir süre beklenerek tedavi edilebilir ancak nedeni belli olmayan vakalar ciddi sorun oluşturmaktadır. Bunları uzun süre izlemek gerekmektedir.

osteopat

Tümör vakalarında ise tercih edilen tedavi şekli koksiksin, cerrahi müdahale ile tümör dokusu ile çıkarılmasıdır.  Kuyruk sokumu ağrısı şikayetlerinde cerrahi yöntemden ziyade daha sık başvurulan yöntem  konservatif tedavidir. Çünkü bu bölge de yapılan koksiksin alınmasını hedefleyen cerrahi yöntemler özellikle kolona çok yakın olduğu için ve bölge kolay bir şekilde enfekte olabileceği için cerrahi girişimlerinden kaçınılmaktadır.

Konservatif tedavisinde en çok tercih edilen yöntem banyo küvetinde, özellikle ılık su içerisinde banyo yapma şeklindedir. Bol bol dorğu pozisyonda dinlenme önerilmektedir. Bu amaçla yapılmış özel, ortası delik yastıklar; Kuyruk Sokumu Ağrısı (Koksigodini) yastıkları kullanılabilinir. Yine bu bölgenin tedavisinde  antienflamatuar veya ağrı kesici merhemler kullanılabilinir. Ağızdan alınan antienflamatuarlar ve ağrı kesiciler de koksiks ağrısının giderilmesine katkıda bulunabilir. Tüm bu konservatif tedavi  önlemlerine rağmen ağrı geçmiyorsa son çare olarak cerrahi tedaviye başvurulur.

oturma-simidi