BEL KAYMASI DÜZELTİCİ EGZERSİZLER – Spondilozistezis

30 Ocak 2022 0 Yazar: Fizyoo
  • Bu videomuzda sizler için Bel kayması rahatsızlığından , bel kayması tedavisi ve bel kayması egzersizlerin den bahsediyoruz.
  • Omurgamızı oluşturan omurlarımız belirli bir düzende ve nizami bir şekilde sıralanmıştır. Bel kayması birbirine bağlı bel omurlarının, yani lumbal omurgalarının birbirlerinin üzerine doğru kaymasıdır.
  • Bel kayması doğumsal da olabilir yani doğuştan gelen anatomik problemler ile travmaya bağlı olabilir, kireçlenme gibi kemik hastalıkları, kemik erimeleri, kalça üzerine düşmek, omurgayı zorlayıcı manevralar, aşırı ağır kaldırmak veya kaldırmaya çalışmak ve yaşlılık gibi nedenlerden dolayı ortaya çıkabilir.
  • Bel kayması hastalığı ne gibi sonuçlar doğurabilir , bel kayması kendiliğinden düzelir mi gibi birçok akla takılan soruya cevap verdik.
  • Bel kayması rahatsızlığı, Bel ağrısı hastalarının ufak bir bölümünde rastlanır. Bel kayması rahatsızlığı bel ağrılarına neden olur.
  • Bel kayması ile uyluk ve bacaklarda karıncalanma oluşabilir.
  • Bel kayması sonucu bacaklarda hissizlikler, bacaklarda abi başlayan kuvvet kayıpları ve bel omurlarının da şekil bozukluklarına neden olabilir.
  • Bel kayması hastalığı erken dönemde fizik tedavi ile cerrahi müdahale olmaksızın iyileştirilebilmektedir.
  • Fizyoterapistinizin size özel göstereceği egzersizler ile ağrıların azalmasi sağlanabilmektedir. Bu paylaşımımızda bel kayması rahatsızlığı nasıl oluşur, bel kayması da yapılması gereken en önemli egzersizleri sizler için derledik.
  • Videoda yer alan önerileri dikkatle dinleyip, bu egzersizleri doktorunuzun tavsiyesi ile yapmalısınız.

Kanalıma Abone Ol:► https://www.youtube.com/channel/UCw0Ea0mC1Fpzy16UYPbaTbA?sub_confirmation=1